شنبه 27 آبان 1396
ورود کاربران
نام کاربری:
کلمه عبور:

فراموشی کلمه عبور؟
دسترسی سریع
نحوه دسترسی
تلفن های بیمارستان
راهنمای طبقات
ایمیل سازمانی بیمارستان
مقررات بستری و پذیرش



راهنماي پذيرش

بطور کلي ورود به بيمارستان مهراد از سه طريق امکان پذير مي باشد :

  1. 1- ارجاع از کلينيک 
  1. 2- ارجاع از اورژانس بيمارستان
  1. 3- بستري با دستور پزشک معالج

در اين خصوص کوشيديم شما را با پاره اي از قوانين و شرايط اين بيمارستان آشنا نماييم.


مراحل قبل از پذيرش در بيمارستان مهراد

- انتخاب پزشك مورد نظر بيمار كه در بيمارستان مهراد به عنوان سهامدار و يا مهمان باشد.

- درصورت داشتن دستور بستري از پزشك معالج، ممهور به مهر بيمارستان، جهت دريافت معرفي نامه بيمه مي توان به بيمه مربوطه، مراجعه نمود.

- در صورت نياز به اطلاعات بيشتر مي توانيد با شماره تلفن هاي بيمارستان تماس حاصل فرماييد.


مدارک لازم جهت بستري بيمار

- دستور بستري پزشک

- كارت شناسايي بيمار ( شناسنامه – كارت ملي )، براي زايمان همراه داشتن شناسنامه الزاميست.

- معرفينامه بيمه : درخصوص معرفينامه بيمه پس از تاييد مديريت مالي در سيستم پذيرش، ثبت و محاسبات بر اساس آن انجام مي‌گيرد.

  • ضمنا در صورت همراه داشتن دفترچه يا كارت سازمان طرف قرارداد به صورت موقت تا 24 ساعت پس از پذيرش بيمار اقدامات لازم صورت مي‌گيرد تا معرفي نامه بيمه به بيمارستان ارائه گردد.
  • در صورت نياز به اطلاعات بيشتر در اين زمينه به پذيرش بيمارستان مراجعه شود.

- پذيرش بيماران 24 ساعته در طبقه همكف از طريق پذيرش بيمارستان طبق قوانين انجام مي‌گيرد.


زمانيکه شما در بيمارستان بستري هستيد

در طول اقامت شما در بيمارستان مهراد،‌ مي توانيد از امكانات زير استفاده نماييد :

  • - در حين بستري، تغيير اتاق خصوصي به دو تخته و بالعكس، با هماهنگي واحد پذيرش بستري و بخش
  • - امكان انتخاب غذاي مورد نظر از منوي بيمارستان با نظر پزشك معالج
  • - امكان تماس با خارج از كشور با هماهنگي واحد مخابرات بيمارستان ( شماره 0 )
  • - امكان كسب اطلاعات هر واحد با شماره گيري داخلي آن واحد با توجه به ليست شماره هاي نصب شده در اتاق
  • - امكان درخواست حضور پرستار يا كمك بهيار، با استفاده از سيستم نرس كال ( ‌Nurse Call )

زماني که ترخيص مي شويد

هنگامي که بيمار طبق دستور پزشک به پذيرش بيمارستان مراجعه مي کند پس از ثبت اطلاعات و مشخص شدن بخش و شماره تخت به ترخيص ارجاع داده مي شود.

براي آگاهي از هزينه هاي بيمارستان کارشناس ترخيص توضيحات لازم را به بيمار مي دهد که اگر بيمار بيمه باشد مي بايستي از بيمه، يک معرفي نامه براي بيمارستان بياورد و طبق توافق طرفين قرارداد يعني بيمارستان و شرکت بيمه که در اين معرفي نامه قيد شده که چقدر از هزينه هاي بيمار را پرداخت مي نمايد و چقدر از هزينه ها به عهده خود بيمار مي باشد. اگر بيمار بيمه نباشد هزينه هاي آن به صورت نقدي و آزاد محاسبه مي گردد که طبق تعرفه هر ساله سازمان نظام پزشکي تعرفه ها و هزينه ها مشخص مي گردد.

پس از بهبود بيمار طبق دستور پزشک دستور ترخيص صادر مي گردد که پرونده توسط منشي ترخيص بسته و کارشناس ترخيص پس از استعلام از پاراکلينيکها (داروخانه، آزمايشگاه ، راديولوژي و فيزيوتراپي و ...) و بخش و اتاق عمل که به صورت مکانيزه توسط سيستم انجام مي‌گيرد، صورتحساب بيمار را تنظيم مي کند، سپس با اتاق بيمار تماس گرفته مي شود تا معطلي براي بيمار جهت ترخيص نداشته باشد.






پیوندهای مرتبط
وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی
 دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی